Om mig

Mitt foto
Skelleftehamn, Västerbotten, Sweden
Mina fackliga uppdrag idag. Idag är jag sektionsordförande för Kommunal i Skellefteå. Sitter även med i avdelningsstyrelsen för Kommunal Västerbotten och som ledamot i Kommunal förbundsstyrelse.

tisdag 14 oktober 2014

Ska akuten behöva ta emot mig bara för en stelkrampsspruta?

Har funderat sedan i lördags hur det egentligen fungerar om jag blir sjuk en helg. Ska alla som av någon anlednign behöver besöka sjukvården en helg behöva besöka akuten. Jag behövde en stelkrampsspruta och ett recept på antibiotika behöva sitta på akuten och ta plats för de som behöver mera hjälp.

På en akuttmottagning är det ju så att den med mest akuta besvär tas emot först och jag med mindre akuta besvär får vänta och så ska det ju självklart vara. Men om det funnits en hälsocentral öppen som kan ta emot mindre akuta besvär även på helgerna hade jag sökt mig dit .

Där skulle man få vänta på sin tur i tur och ordning.
Pratade med fler som satt och väntade på akuten i lördags och det var fler som tyckte samma sak. En hälsocentral borde kunna ta emot vi som inte var akut sjuka men ändå behövde besöka sjukvården.

Att sitta och vänta på akuten utan att veta hur länge är för många både irriterande och en sak som gör att jag inte kanske är nöjd med vården. Mycket sas de där timmarna som jag satt och väntade i lördags inte allt var positiva ord om hur det var att vänta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar