Om mig

Mitt foto
Skelleftehamn, Västerbotten, Sweden
Mina fackliga uppdrag idag. Idag är jag sektionsordförande för Kommunal i Skellefteå. Sitter även med i avdelningsstyrelsen för Kommunal Västerbotten och som ledamot i Kommunal förbundsstyrelse.

söndag 1 februari 2015

Välfärdens hjältar!

Snö och blåst är en kombination som inte går bra ihop. Följer via sociala medier hur Kommunals medlemmar (välfärdens hjältar) sliter för att komma sig fram. De som kör plogbilar och traktorer jobbar dygnet runt för att hålla vägar farbara. Hemtjänsten trollar sig fram på vägar som andra vägrar köra på för att ta sig fram till de som behöver hjälp. Räddningstjänsten finns till om olyckan är framme. Fastighetstekniker har beredskap för att se till att husen är varma.

Vi som kan stanna hemma för att vi är lediga kan mysa i snön men alla hjältar som på något sätt behövs för att välfärden inte ska stanna upp ni har min tacksamhet för att ni trots väder och vind kämpar på.

Länkar till lite bilder på norran som visar snöläget idag.

Hemtjänsten nattpatrull hade det lite kämpigt inatt photo.php

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar