Om mig

Mitt foto
Skelleftehamn, Västerbotten, Sweden
Mina fackliga uppdrag idag. Idag är jag sektionsordförande för Kommunal i Skellefteå. Sitter även med i avdelningsstyrelsen för Kommunal Västerbotten och som ledamot i Kommunal förbundsstyrelse.

onsdag 14 maj 2014

Går Skebos vinst före personalens hälsa?

Nu har jag i två olika artiklar läst kommentarer från representanter på Skebo säga att egentligen skulle man behöva vänta längre innan verksamhet flyttar in efter renoveringar. Men det är inte ekonomiskt försvarbart. Min fundering blir är vinsten för Skebo viktigare för kommunkoncernen än personalens hälsa? Att drabbas av sjuka husproblem kan för den enskilda bli något somförföljer en hela livet. En del drabbas av kroniska problem.

Ska de kommunala verksamheterna betala full hyra till det kommunala bolaget när lokalerna enligt Skebo själva inte egentligen är användbara förrän efter 6 månader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar