Om mig

Mitt foto
Skelleftehamn, Västerbotten, Sweden
Mina fackliga uppdrag idag. Idag är jag sektionsordförande för Kommunal i Skellefteå. Sitter även med i avdelningsstyrelsen för Kommunal Västerbotten och som ledamot i Kommunal förbundsstyrelse.

fredag 23 maj 2014

Satsning eller sparbeting?

För några veckor sedan presenterade kommunen att nu satsar vi på Skolan. Det var positiva signaler om att satsningen var historisk osv. Nu är tongångarna annorlunda. Rubriker som forsatt svångrem, 20 miljoner måste sparas.
Som anställd inom verksamheten är det inte lätt att arbeta när budskapen på några veckor svänger från väldigt positiva till igen negativa.

Jag förstår medlemmarna att de blir konfunderade över kommunens sätt att sköta sin ekonomi och hur de presenterar ekonomiska resultat. Det går inte ena dagen säga att det är bästa satsningarna någonsin för att sedan säga att nu gäller svångremspolitik.

Minns rektorn som i tv var glad över att nu kunde man tänka framåt och inte arbeta med gamla sparbeting, undrar bad den rektorn säger till sina medarbetare nu.

Är det en satsning eller inte som ska göras?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar