Om mig

Mitt foto
Skelleftehamn, Västerbotten, Sweden
Mina fackliga uppdrag idag. Idag är jag sektionsordförande för Kommunal i Skellefteå. Sitter även med i avdelningsstyrelsen för Kommunal Västerbotten och som ledamot i Kommunal förbundsstyrelse.

söndag 25 maj 2014

Parlamentsval idag!

Idag går vi till vallokalen föra att rösta i parlamentsvalet, ett val som handlar om vilken riktning Europa ska ta de närmaster fem åren.
Vad ska man då rösta på? många tycker kanske att man har för lite koll på vad som händer i parlamentet därför är det svårt att rösta. Men är det egentligen någon skillnad jämfört med riksdagsval eller Kommunval. Hur många är insatta vad som händer i riksdagen eller i kommunen men går och röstar ändå.

I val går man och röstar det är ens skyldighet om man vill ha kvar demokratin.

För mig är det ett enkelt val vad jag ska rösta på. Jag röstar utifrån den ideologi som styr även min vardag. Att vi tillsammans kan hjälpa varandra och se till att alla får det bättre. Inte som idag att vi har ett styre i Europa och i Sverige som ger fördelar till de som redan har det bra.

Inte heller röstar jag på partier som anser att lösningen på allt är att skylla på invandringen och tiggare.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar