Om mig

Mitt foto
Skelleftehamn, Västerbotten, Sweden
Mina fackliga uppdrag idag. Idag är jag sektionsordförande för Kommunal i Skellefteå. Sitter även med i avdelningsstyrelsen för Kommunal Västerbotten och som ledamot i Kommunal förbundsstyrelse.

söndag 11 januari 2015

Tillbaka

Efter lite julledighet både från jobbet och från bloggandet är det dagas att dra igång igen. Visserligen jobbade jag några dagar förra veckan men nu är det dags igen för en hel veckas arbete igen.

Mycket är det som är på gång fackligt, till veckan är det dags att återigen träffa arbetsgivaren och diskutera jour. Vi påbörjade överläggning före jul och nu är det dags att fortsätta med samtalen.

Har under veckorna sedan vi träffade arbetsgivaren fått in väldigt många svar från arbetsplatser om hur deras jour är organiserad. Resultat ca 30% har jour på ett sådant sätt att det går diskutera om det ska vara jour.

Väntar också svar på begäran om att få in övertidsjournalerna för alla som arbetat inom hemtjänsten, vi upptäckte ju en person i november som arbetat väldigt mycket i oktober, nu när vi fått övertidsjournalen för den enskilde personen så har personen arbetat över 700 timmar mertid och övertid på 10 månader. Bara i oktober arbetade personen 150 timmar övertid. 100 timmar mer än tillåtet.

Vi väntar på att Kommunen ska anställa fler personer och bevisligen på vissa arbetsställen har de utrymme för det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar