Om mig

Mitt foto
Skelleftehamn, Västerbotten, Sweden
Mina fackliga uppdrag idag. Idag är jag sektionsordförande för Kommunal i Skellefteå. Sitter även med i avdelningsstyrelsen för Kommunal Västerbotten och som ledamot i Kommunal förbundsstyrelse.

torsdag 24 juli 2014

Värmerekord även i vattnet!

Värmerekord måste det ara snart i antalet soliga varma dagar i sträck. Idag ytterligare en dag upp och över 30 grader plus. Utan nederbörd tar vattnet slut så idag var det dags att pumpa upp vatten från Kurjan för att både fylla tunnorna, vattna gräsmattan och buskar. Fyllde även badtunnan för att kunna ta ett svalkande bad ikväll när jag värmt upp den med lite eldning.

Kan meddela att idag var första gången vi badade i tunnan utan att elda först. 28-29 grader var vattnet vi pumpade upp. Jag har aldrig upplevt att vattnet i Bottenviken varit så här varmt. Visserligen är det en skyddad vik men nästan 30 grader även i vattnet måste vara rekord.

Vatten direkt taget från Kurjoviken 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar