Om mig

Mitt foto
Skelleftehamn, Västerbotten, Sweden
Mina fackliga uppdrag idag. Idag är jag sektionsordförande för Kommunal i Skellefteå. Sitter även med i avdelningsstyrelsen för Kommunal Västerbotten och som ledamot i Kommunal förbundsstyrelse.

torsdag 5 juni 2014

Hur lockar detta nya medarbetare!

Vissa traditioner är återkommande, sommarscheman för vikarier. På många arbetsplatser är det inga probelem men så helt plötslig tdyker det upp scheman som jag verkligen funderar hur arbetsgivaren tänk. Det senaste exemplet är vad jag får till mig långa långa arbetspass men många delade turer alla veckans dagar.
Om jag som vikarie anställs på relativ dålig lön får dåliga scheman hur ska jag då känna att yes i det här yrket vill jag jobba i framtiden. Att min första sommar som anställd få så dåliga arbetsvillkor att jag inte kommer att ha ett fungerade social liv under flera månader. Är det det som man som arbetsgivare vill förmedla till framtidens medarbetare.

Jag förstår inte hur man som arbetsgivare tänker, första intrycket är vikigt även från arbetsgivarhåll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar