Om mig

Mitt foto
Skelleftehamn, Västerbotten, Sweden
Mina fackliga uppdrag idag. Idag är jag sektionsordförande för Kommunal i Skellefteå. Sitter även med i avdelningsstyrelsen för Kommunal Västerbotten och som ledamot i Kommunal förbundsstyrelse.

måndag 11 augusti 2014

Delade turer ska bort och antalet timvikarier ska minska! plus det stora tillsammans går det göra skillnad!

Idag har socialdemokraterna presenterat delar av det lokal valprogrammet. Enligt uppgifter på nätet vill de bla få bort delade turer inom äldreomsorgen samt minska antalet timvikarier inom verksamheten.
Två självklara saker för att i framtiden locka fler medarbetare till den mest personalintensiva verksamheten i kommunen.
Hur och i vilken takt det ska ske lär vi väl få höra mer av senare.  Att alla i kommunen skulle ha rätt till heltid har varit med i socialdemokraternas lokala valprogram i 12 år tror jag och vi är inte där ännu. Men det jobbas på det.

Annat positivt idag var nyheten att medlemmarna tillsammans med arbetsplatsombuden på en arbetsplats fått igenom personalförstärkning även fortsättningsvis. Kanske ingen stor nyhet för många men den självförtroende kicken som den framgången ger gör att framtida krav kan för dom vara lättare att driva. Är alla eniga går det faktiskt förändra.

Facket är just detta, alla tillsammans lokalt gör skillnad för bättre arbetsvillkor.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar