Om mig

Mitt foto
Skelleftehamn, Västerbotten, Sweden
Mina fackliga uppdrag idag. Idag är jag sektionsordförande för Kommunal i Skellefteå. Sitter även med i avdelningsstyrelsen för Kommunal Västerbotten och som ledamot i Kommunal förbundsstyrelse.

söndag 3 augusti 2014

Nu börjar det finnas guld i skogen!

Nu börjar det finnas guld i skogen, guld som går att äta. Ser att men del hittat svamp i helgen. Svamp skulle jag också gärna hitta någon gång med det verkar som de enda jag ser är sorten som är oätlig. Däremot hittade vi annat guld i lördags-blått guld. Efter att ha traskat runt i skogen och plockat bara några små enstaka bär hittade vi till slut ett ställe där det var lite mera fuktig- 1,5 timme senare hade vi ca  8 liter blåbär (färdigrensade).
blåbär färdigrensade

En sväng till och vi har nog med blåbär för i vinter. Vi ska dock vänta någon vecka till, de får växa till sig och bli ännu godare. Det blir även mera lättplockat då.
Var också och tittade över lingonen, det verkar bli väldigt mycket lingon efter kusten i år. Om all kart mognar behövs inte många kvadratmeter för att få ihop en hink.

Avslutar med bilder på en storskallesnill (trollslända) som satte sig på bastuväggen i helgen
Storskallesnill (trollslända)

närbild storskallesnill (trollslända)
Och i växthuset börjar det vara mycket gurkor på gång även om formen med påminner om en bumerang.
Bumeranggurka


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar